X
تبلیغات
رایتل

ایران فایل دانلود

دانلود انواع فایل

دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 19:48

آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

چکیده

در پژوهش حاضر که به بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه تهران مرکز رشته روان شناسی شهر تهران در سال تحصیلی 1387 پرداخته شد ، جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان دختر مقطع کارشناسی روان شناسی دانشگاه تهران مرکزی در سال تحصیلی 88 – 1387 می باشد که از این گروه تعداد 50 نفر بعنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند که برای 25 نفر از این گروه موسیقی اجرا شده و برای 25 نفر اجرا نشده است و روش تحقیق در پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی است .

ابزار مورد استفاده آزمون تولوز پیه رون می باشد که با استفاده از روشهای آماری به بررسی داده ها پرداخته ، در نهایت نتایج ذیل استخراج شده است :

بین دو گروه آزمودنی آزمایش و گواه از نظر میزان دقت تفاوت معناداری وجود ندارد بنابراین می توان نتیجه گرفت شنیدن موسیقی آرام بخش بدلیل عدم کنترل عوامل مزاحم و .......... نتوانسته بر افزایش دقت آزمودنی تأثیر داشته باشد .

فهرست مطالب

چکیده ۱

فصل اول ۲

مقدمه ۳

موسیقی ۴

بیان مسئله ۷

اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۹

هدف تحقیق ۱۹

سؤال پژوهش ۲۰

فرضیه پژوهش ۲۰

تعاریف مفهومی : ۲۰

۱ – موسیقی : ۲۰

۲ – دقت و تمرکز : ۲۰

تعاریف عملیاتی ۲۱

موسیقی : ۲۱

۲ – دقت : ۲۱

فصل دوم ۲۲

پیشینه تحقیق ۲۲

هنر درمانی ۲۳

تعریف هنر ۲۴

مقدمه ۲۴

تعریف کنونی هنر درمانی ۲۵

بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA ) ۲۷

هنر درمانی به عنوان یک تخصص ۲۷

تاریخچه : ۲۹

سرآغازها ۳۱

وضعیت موجود ۳۴

جایگاه تئوری در هنر درمانی ۳۶

روش شناسی در هنر درمانی ۴۱

تعریف موسیقی درمانی : ۴۴

موسیقی درمانی چیست ؟ ۴۷

موسیقی درمانگر کیست ؟ ۴۹

بیشترین کاربرد موسیقی درمانی چیست ؟ ۵۰

چه نوع پژوهشهایی وجود دارد ؟ ۵۱

اهداف موسیقی درمانی ۵۳

فهم موسیقی ۵۵

پژوهشهایی در زمینة تأثیر موسیقی درمانی ۵۶

موسیقی درمانی برای همه ۵۷

اصول موسیقی ۵۷

مقدمه ۶۰

بیان مسئله ۶۲

اهمیت و ضرورت تحقیق: ۶۴

سوالات تحقیق : ۶۶

ابزار تحقیق : ۶۶

مقدمه ۶۷

فالگیری چیست؟ ۶۸

سوابق نظری ۷۱

سوابق تجربی ۷۷

مقدمه ۷۷

انواع فال : ۷۸

دلایل و عواملی که باعث گرایش به فال می شود؟ ۸۰

فالگیر کیست؟ ۸۲

زنان مشتریان اصلی فالگیری : ۸۴

پیامدهای گسترش پدیدۀ فالگیری ۸۶

فصل سوم ۸۸

تعریف تحقیق و انواع روشهای تحقیق ۸۹

روش تحقیق: ۸۹

نمونه گیری و روش نمونه گیری: ۹۰

روش جمع آوری: ۹۰

فصل چهارم ۹۰

مقدمه ۹۱

فصل پنجم ۱۱۶

بحث و نتیجه گیری ۱۱۶

بیان مشکلات تحقیق ۱۲۰

آمادگی ۱۲۷

شنیدن موسیقی ۱۲۸

جمع آوری و جذب انرژی ۱۲۹

تغییر جلسه های شفا بخشی ۱۳۰

ابزار اصلی موسیقی درمانی ۱۳۱

ابزار شماره ۱ موسیقی ۱۳۱

سبکهای موسیقی وریتم ۱۳۱

ابزار شماره ۲ موسیقی ۱۳۲

درمان از طریق تن و آلات موسیقی ۱۳۲

ابزار شماره ۳ موسیقی ۱۳۴

درمانهای صوتی ۱۳۴

زبان عملیات عالی مغز ۱۳۵

تأثیر علمی لالائی ها ۱۳۷

پیدایش صوت و تأثیرات موسیقی موزارت ۱۳۸

هوش تجسمی ۱۴۰

تجدید حیات صوتی ۱۴۱

بالا بردن سرعت یادگیری ۱۴۷

گوش دادن به موسیقی ۱۴۸

الف -شنیدن اصوات ( آناتومی صدا ، شنیدن ، گوش کردن ) ۱۴۹

ب – هیأت صوت ۱۵۰

دیدن صوت ۱۵۱

هنر شنیدن ۱۵۱

گوش راست وگوش چپ ۱۵۲

گوش و حالت بدن ۱۵۳

دو چنگ هماهنگ ۱۵۴

صدا درمانی ۱۵۴

داستانهای شفابخش معجزه آسا ۱۵۵

اختلال کمبود توجه ۱۵۶

بیماری آلزایمر ( فراموشی ) ۱۶۱

تاریخ موسیقی درمانی ۱۶۴

چکیده ای از تاریخ موسیقی درمانی ۱۶۴

طبقه بندی عاطفی تم های موسیقی ۱۶۹

تم های آرام بخش ۱۷۴

موسیقی درمانی در تاریخ ادبیات ایران ۱۷۷

عوامل تعیین کننده انتخاب محرک ۱۸۲

همبسته های فیزیولوژیایی توجه ۱۸۳

تقسیم بندی دقت ۱۸۴

الف – متمرکز : ۱۸۴

ب – پراکنده : ۱۸۵

شرایط دقت ۱۸۵

اقسام دقت ۱۸۷

عوامل مؤثر بر دقت ۱۹۰

الف – عوامل خارجی : ۱۹۰

ب – عوامل روانی : ۱۹۳

ابزار سنجش دقت ۱۹۴

فصل سوم ۱۹۵

روش اجرای تحقیق ۱۹۵

جامعه ۱۹۶

نمونه و روش نمونه گیری ۱۹۶

روش پژوهش ۱۹۶

ابزار و وسایل اندازه گیری ۱۹۶

روش انجام آزمون ۱۹۷

روش نمره گذاری آزمون ۱۹۸

روشهای آماری ۱۹۸

آمار توصیفی : ۱۹۸

آمار استنباطی : ۱۹۸

مقدمه ۱۹۸

بیان مسئله ۲۰۰

اهداف تحقیق: ۲۰۲

اهمیت و ضرورت تحقیق: ۲۰۳

تعاریف مفاهیم و متغیرها: ۲۰۴

سوالات تحقیق : ۲۰۵

مقدمه ۲۰۶

فالگیری چیست؟ ۲۰۷

فالگیری به مثابه آگاهی کاذب در خلاء آگاهی : ۲۰۹

فصل چهارم ۲۱۱

تجزیه و تحلیل داده ها ۲۱۱

مقدمه ۲۱۲

بیان مسئله ۲۱۷

اهداف تحقیق: ۲۱۸

اهمیت و ضرورت تحقیق: ۲۱۹

تعاریف مفاهیم و متغیرها: ۲۲۰

سوالات تحقیق : ۲۲۱

ابزار تحقیق : ۲۲۱

سوابق تجربی ۲۲۲

تعاریف مفاهیم و متغیرها: ۲۲۳

سوالات تحقیق : ۲۲۴

ابزار تحقیق : ۲۲۵

فصل پنجم ۲۴۰

نتیجه گیری و بیان پیشنهادات و محدودیت ها ۲۴۰

موسیقی درمانی ۲۴۱

موسیقی ۲۴۱

جامعه آماری ۲۴۲

ابزارسنجش ۲۴۲

نتایج تحقیق ۲۴۳

نظر پژوهشگر ۲۴۴

محدودیت ها ۲۴۴

پیشنهادات ۲۴۵

منابع ۲۴۶

ضمائم ۲۴۸

هنر درمانی

رنگ ها بینی به جــز ایــن رنـــگ ها گوهران بینی بــــه جــــای سنگ ها

گر هر چه بلکــه دریــــایــــی شوی آفتــاب چــــرخ پیمائــــی شـــویی

نقش اگر غمگیـــن نـــــگاری بر ورق او نــــدارد از غـــم و شادی سبــق

صورتـش غمگیــن و او فـــارغ از آن صورتش خندان و او زان بـی نشان

وین غم و شـادی که اندر دل خفیست پیش آن شادی و غم جز نقش نیست

نقش بـــا نقـــاش چــته اسگالد دگـر چون سگالش اولین بخشیــد و نظـر

روز اول نقش باشد پیش نقاش و قلم عاجز و بسته چو کودک در شکــــم

« دفتر اول مثنوی مولانا »

برای مواجهه شدن با سوالات بی شمار این جهان درهایی از رنج های بی شمارش راهی جز رشد هوشیارانه ای برای پیمودن نیست . این هوشیاری ، آن نوع هوشیاری است که از خلال رویا شدن حس زیبا شناسی و ادراک آن حاصل می شود و تداوم می یابد . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

این هوشیاری روح شناخت زیبائی های این جهان را در زبان موسیقی ، زبان رقص ( ریتم حرکت) و زبان شعر که به بیانی مهربان ترین و شاید عاشقانه ترین پیام های خلقت می باشند ، بازشناسی می کند و آنها را بعنوان فرزندان هنر به قالب هویت می کشاند و پیام آنها را به زبان رنگ – شکل – طراحی – نقاشی و نور و ………. تفسیر نموده و با نهادو درون انسان و هستی پیوند می دهد و معنا می کند ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

هنر این چشمه زاینده که آب حیات از آن می جوشد ، دارای ارزش جاودانگی و بخشیدن حیات ابدی است . هر کس بخواهد حیات جاودانه بیابد باید در آن وارد شود و شستشو کند . تمام کائنات و عالم خلقت غرق در دریای هنرند و با صدا و رقص و حرکت ، سجود خود را در برابر سازندة خود بجا آورده و نماز می گذارند . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

جملـــــه هستــی در ایـن افلاک پیر در سماعند هم چو من در ذات خویش

تعریف هنر

مقدمه

هنر ، مفهوم وسیع و پر راز و رمزی دارد . جنبه ای از تعریف هنر ، آسمانی و ذهنی است مانند احساسات و افکار خوب داشتن ، عاشق بودن ، مهر ورزیدن به زیبائی ها ، لذت بردن از خدمت به دیگران ، نوع دوستی و بخشیدن دیگران و …………

اما جنبه ای از آن نیز عینی و قابل لمس است . مانند یک انجام خوب ؛ مثلاً مهارت در ساختن چیزی ، خلاقیت یافتن در امری ، شعر خوبی نوشتن ، صدای دلنوازی داشتن ، نگاه زیبا کردن ، حرکت لطیف کردن ، خوب راه رفتن ، دلنشین بودن و توانائی در برقراری ارتباط ، اما مهم تر آن که از طریق زبان هنر می توان دیگران را درک کرد ؛ البته دامنه هنر بسیار گسترده و شامل انواع فعالیتهای تخصصی می باشد که افراد می توانند از طریق آن با جهان رابطه برقرار سازند . ( کنگره هنر درمانی ، ۱۳۸۵ )

تعریف کنونی هنر درمانی

هنر دارای ارزش تشخیص و شفا بخشی چند جانبه می باشد که بسیار جالب توجه است . اگر هنر در این قالب به کار رود ، هنر درمانی خوانده می شود و ابزاری می گردد که می توان با استفاده از آن انسان ها را از مشکلاتشان نجات داد . مسلماً کسانی که دارای مشکلات سازشی هستند می توانند با تصویر سازی ذهنی و پیاده کردن آن به حل مسائل خود نائل آیند . این امر قاعدتاً با کمک یک هنر درمانگر قابل و حرفه ای زودتر به هدف می رسد. هنر درمانگر توانا و ورزیده برای رسیدن به هدف در اجرای طرح های درمانی ، باید قادر به درک ماهیت مشکل فرد مبتلا به بیماری باشد و بتواند با فضای روانی بیمار ارتباط برقرار کند و فرصت های درونی او را بشناسد تا موفق شود . طبعاً در این گونه درمان ها شیوه کار دارای نقش اساسی است . به عنوان مثال می توان از هنر نقاشی یا سایر اشکال هنر درمانی همچون موسیقی ، آواز ، فنون روان نمایشی ، کاردرمانی و ………. بحث به میان آورد . کیفیت درمان در هر یک از این عوامل تابع حساسیت درمانگر و ماهیت مشکل مراجع / بیمار خواهد بود .

هنر درمانی همچون یک نظام معین به سرعت در طی ۳۰ سال گذشته رشد کرده است . فینک ، گلدمن ، لویک ( ۱۹۶۷ ) ، هنر درمانی را این گونه تعریف می کنند : ” هنر درمانی عبارت است از نظامی است که عناصر درمانی را با منابع ثبت نشده خلاقیت و احساس در بیمار پیوند می دهد ” . منظور از منابع ثبت نشده خلاقیت ، فعالیت های مربوط به ایجاد کردن و ساختن است که می توان آنها را جایگزین علائم روان نژندی نمود ، بدین صورت که با تقویت دفاع های موفقیت آمیز بیمار او را به حالت قبل از بیماریش سوق داد . این امر باعث ایجاد ارتباط مشخص بیمار با درمانگر می شود . در این مورد انجمن هنر درمانی آمریکا بیان می کند که هنر درمانی موقعیتی را برای بیان غیر کلامی و برقراری تماس فراهم می سازد ، یعنی کاربرد اصول درمان برآن است که فرآیند خلاق می تواند به معنای سازگاری با تعارضات هیجانی و پرورش خودآگاهی و رشد فردی تلقی شود .

هنر درمانی به عنوان ابزاری برای روان درمانی ، در واقع تلاشی سازمان یافته جهت کمک به فرد است تا ارتباط سازگارانه بهتری بین درون خود و جهان بیرون ، پیدا کند . ( همان منبع )

بیانیه ارسالی انجمن هنر درمانی آمریکا ( AATA )

انجمن هنر درمانی آمریکا سازمانی شکل یافته از فعالیت های تخصصی است و بر این باور است که در فرآیند خلاقیت ، پدیدة هنر متولد می گردد . هنری که خود شفادهنده و تعالی بخش زندگی است . هدف این انجمن فراهم آوردن زمینه ای است که بتواند به طرفداران خود و تمام مردم در زمینه هنر درمانی اعطاء صلاحیت کند و از این طریق خدمتی را ارائه دهد (همان منبع).

نوع فایل: word

سایز : 154 KB

تعداد صفحه:239



خرید فایل



لینک منبع :آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد

آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد parsmarket.filenab.com/product-59762-payannameh.aspx موسیقی آرام بخش موسیقی تمرکز دانشجویان تمرکز هنر درمانی موسیقی درمانی فهم موسیقی تحقیق پایان نامه پروژه پژوهش دانلود پژوهش دانلود تحقیق دانلود جزوه دانلود ... پایان نامه - آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر ... golbargonasim.meeblog.ir/post/652‎Cached18 نوامبر 2016 ... عنوان محصول دانلودی:پایان نامه - آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی ... آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد ... fastdl2.bistarinha.xyz/.../آیا+موسیقی+آرام+بخش+می+تواند+در+تمرکز+دانشجویان+تأثیر+گذار+باشد.html‎Cachedآیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد. آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد دسته: موسیقی بازدید: 4 ... پایان نامه آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر ... ir-stu.blogsky.com/1395/07/04/post-12319/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... آخر نامه آیا خنیا آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد. فایل : word قابل ویرایش و آراسته چاپ تعداد صفحه :250 جوهره در پژوهش ... دانلود فایل ( پایان نامه – آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز ... www.novinmgali.ir/?p=7045‎Cachedدانلود فایل ( پایان نامه – آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد). نوامبر 11th, 2016 دیدگاه‌ها خاموش. هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر پایان نامه بررسی رابطه بین موسیقی و دقت در دانشجویان bankmaghaleh.ir/پایان-نامه-بررسی-رابطه-بین-موسیقی-و-دقت/‎Cached Similarبنابراین هدف از این پژوهش این است که آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد و با توجه به این که تم های آرام بخش موسیقی است و خیز زیادی ... خرید و دانلود پایان نامه – آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز ... www.sarvoptdl.ir/file9029.html‎Cached2 آگوست 2016 ... با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه – آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. پایان نامه آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر ... mihandocs.com/.../پایان+نامه+آیا+موسیقی+آرام+بخش+می+تواند+در+تمرکز+دانشجویان+تأثیر+گذار+باشد/‎Cachedعنوان مقاله : پایان نامه آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد. قالب بندی : docx. کد محصول : 1779. نویسنده : azhdari. در پژوهش حاضر که ... فروش دانلودی پایان نامه – آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز ... kavirdlc.ir/فروش-دانلودی-پایان-نامه-آیا-موسیقی-آرا/‎Cachedفروش دانلودی پایان نامه – آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد. 30 اکتبر 2016 admin دیدگاهتان را بنویسید دیدگاه های این نوشته. پایان نامه آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر ... cellfull.ir/?p=50232‎Cached19 ا کتبر 2016 ... پایان نامه آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر گذار باشد. پایان نامه آیا موسیقی آرام بخش می تواند در تمرکز دانشجویان تأثیر ...