X
تبلیغات
رایتل

ایران فایل دانلود

دانلود انواع فایل

سه‌شنبه 16 آذر 1395 ساعت 11:33

ترمز مغناطیسی

ترمز مغناطیسی

مکانیزم متوقف شدن پاندول

لبه ای از صفحه که بطور عمودی در میدان جلو و عقب می رود را به طول L فرض کنید. با ورود به میدان مغناطیسی به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا می شود. طبق قانون اهم ، چگالی جریان القایی J و میدان الکتریکی القایی بصورت QE = QV*B = J به هم مربوط هستند. جهت جریان به طرف پایین (هم جهت با V * B) یاست. Q رسانایی ویژه صفحه است. از آنجایی که این جریان القایی در یک میدان مغناطیسی قرار گرفته است، یک نیروی مغناطیس بر صفحه وارد می شود. مقدار این نیرو در واحد حجم برابر است با:

؟؟؟

که در خلاف جهت حرکت صفحه است.

اثر مقدار رسانایی

اگر رسانایی ویژه مثل رسانایی ویژه مس بزرگ، ولی محدود باشد، صفحه ابتدا کند وسپس متوقف می شود. از آنجا که جریانهای القایی بصورت RI2 تلف می شود، صفحه به آرامی داخل شکاف آهنربا شده و سرانجام در همان مکانی که میدان مغناطیسی نمی بود می ایستاد، متوقف می شود. می بینیم که نیروی مغناطیسی ترمز کننده با Q متناسب است.

سیستم های ترمز

سیستم های ترمز خودروهای سواری بر مبنای شرایط ذیل دسته بندی می شوند:

از نظر طراحی و ساخت

از نظر اصول عملکردی

اصول طراحی

شرایط عملکردی تجهیزات سیستم های ترمز خودروها، مطابق با استاندارد های تدوین شده، به سه سیستم دسته بندی می گردند:

سیستم ترمز معمولی یا پایی (BBA)

سیستم ترمز ثانویه (HBA)

سیستم ترمز دستی (FBA)

سیستم ترمز معمولی

سیستم ترمز معمولی یا پایی به جهت کاهش سرعت خودرو، ثابت نگهداشتن آن در یک سطح و توقف خودرو بکار می رود.

سیستم ترمز ثانویه کمکی

در صورت عدم عملکرد سیستم ترمز معمولی، سیستم ترمز ثانویه بایستی عملکرد سیستم را بعهده گرفته و هم چنین قادر به ایجاد نیروی ترمزی مطلوب و فقط به جهت کاهش سرعت را داشته باشد.

سیستم ترمز دستی

سیستم ترمز دستی به جهت نگهداری خودرو در حالت توقف و پایداری آن بکار می رود.

اصول عملکرد سیستم

بسته به نحوه استفاده از سیستم ترمز بطور کامل، جزئی و یا انرژی، ماهیچه های پا، این سیستم به گروههای زیر دسته بندی می گردد:

سیستم های ترمز پایی

سیستم های ترمز تقویتی

سیستم های ترمز تقویتی بوستری

سیستم های ترمز پایی

این نوع سیستم ترمز در داخل اتاق خودرو تعبیه شده و بر روی چرخ ها عمل می کند.

سیستم ترمز تقویتی بوستری

این نوع سیستم ترمز در خودروهای سواری و نیز خودروهای باربری سبک بکار می رود.

سیستم ترمز تقویتی

عمده کاربرد این نوع سیستم ترمز در خودروهای سنگین و کامیون می باشد، ولی در برخی از خودروهای سواری بزرگ که دارای سیستم ترمز (ABS) می باشند بکار برده شده است.طراحی سیستم ترمز

سیستم ترمز با توجه به نیازمندیهای خودرو و ضروریات ذاتی خود سیستم طراحی می شود.

ساختار مکانیکی ترمز گیری

استانداردهای مخصوصی، ساختاربندی مکانیکی سیستم ترمزگیی را در فاصله ما بین آغاز فعالیت کنترلی ترمز و پایان عمل ترمزگیری مشخص می کند.

شروع پروسه ترمزگیری

نقطه ای که در آن نیروی ترمزی بر مکانیزم کنترل در t0 اعمال شده و تاثیر می گذارد.

زمان پاسخ دهی اولیه سیستم

این زمان برابر است با t1 – t0 که برابر اختلاف مدت زمانی است که نیرو شروع به تاثیر گذاری بر مکانیزم کنترلی کرده و مدت زمانی که نییروی ترمز فعال شده ، اعمال می شود.

زمان اعمال فشار ترمزی

این زمان برابر است با t1 – t1 که برابر اختلاف مدت زمان اعمال اولیه نیروی ترمزی و حصول فشار مورد نیاز ترمزگیری می باشد.

مدت زمان کلی ترمزگیری

برابر اختلاف مدت زمانی (t¬4 – t0) است که نیرو شروع به تاثیر گذاری بر مکانیزم کنترل، کرده و زمانی که نیروی ترمز قطع می شود.

زمان فعال بودن پروسه ترمز گیری

برابر اختلاف مدت زمانی (t4 – t1) یعنی اعمال نیروی موثر ترمزی و قطع کامل آن می باشد. اگر خودرو قبل از قطع نیروی ترمز متوقف گردد، در اینصورت مدت زمان کل ترمزگیری به نقطه ای که در آن خودرو متوقف می گردد، اطلاق می گردد.

نوع فایل:word

سایز :21.7 KB

تعداد صفحه :12



خرید فایل



لینک منبع :ترمز مغناطیسی

Images for ترمز مغناطیسی : ترمز مغناطیسی - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=ترمز+مغناطیسی‎Cachedترمز مغناطیسی یکی از کاربردهای جالب و مفید نیروی مغناطیسی و اصل عکس العمل الکترومغناطیسی است. وقتی یک پاندول مسی در یک میدان یکنواخت آهنربای دائمی ... ترمز مغناطیسی | صنعت گیربکس www.sanatgearbox.com/محصولات/ترمز-مغناطیسی/‎Cached Similarترمز های مغناطیسی و یا مگنتی تشکیل شده از یک اهن ربای الکتریکی ( بوبین ) ، لنت و صفحه و یک هزار خار می باشند .این مجموعه به صورتی کار می کند که در هنگام ... ترمز فوکو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ترمز_فوکو‎Cached Similarترمز جریان گردابی یا ترمز فوکو نوعی ترمز است که از تولید جریان‌های گردابی برای ... روتور که معمولاً از جنس آهن خاص یا فلزات دارای هدایت مغناطیسی خوب و پسماند ... ترمز مغناطیسی چیست - الکترونیک98 electronics98.com/tag/ترمز-مغناطیسی-چیست/‎Cached Similarمدار ترمز الکترومغناطیسی الکتروموتور سه فاز در این بخش الکترونیک ۹۸ برای شما دانش آموزان و دانشجویان رشته تحصیلی برق قدرت، اقدام به طراحی و انتشار پروژه ... آپارات - ترمز مغناطیسی www.aparat.com/result/ترمز_مغناطیسی‎Cached Similarفرآیند اتصال مجدد مغناطیسی در خورشید و هم جوشی هسته ای. تِک میکس. 16 بازدید. 1: 42. نظریه جدید میدان های مغناطیسی. دیجیتال گروند. 32 بازدید. 1:07. رهبر انقلاب ... ترمز مغناطیسی - برترین فایل ها - فایل ناب projeha.filenab.com/product-61150-takgikg.aspx‎Cachedتحقیق ترمزمغناطیسی ترمز مغناطیسی متوقف شدن پاندول رسانا سیستم ترمز معمولی یا پایی (BBA) سیستم ترمز ثانویه (HBA) سیستم ترمز دستی (FBA) ساختار ... سیستم ترمز مغناطیسی دوار با آهنربای غیر دائم و خاصیت ضد قفل ... asak-co.com/magnetic-brake/‎Cached15 مه 2016 ... کاربردها ، مزیت های ترمز مغناطیسی شرکت آساک ، دستاوردها و افتخارات این طرح : کسب مدال برنز مسابقات بین المللی اختراعات 2007 مالزی ، همکاران و ... ترمز مغناطیسی | مجموعه اتنا کالا etnakala.com/?product=ترمز-مغناطیسی شرح کالا, شرح لاتین کالا, تایپ کالا, سازنده کالا, تعداد, دسته بندی. ترمز مغناطیسی, MAGNETIC BRAKE CONTROLLER, TCB2-AN200, T.H ELEMA, ۳ ... ترمز مغناطیسی | مجموعه اتنا کالا etnakala.com/?product=ترمز-مغناطیسی-2‎Cachedشرح کالا, شرح لاتین کالا, تایپ کالا, سازنده کالا, تعداد, دسته بندی. ترمز مغناطیسی, MAGNETIC BRAKE CONTROLLER, TCB2-AN180, T.H ELEMA, ۲ ...
برچسب‌ها: ترمز، مغناطیسی